Österrike

publicerat i blogg;
godmorgon äntligen är man hemma och har fått sovit i min egna säng riktigt skön eftersom jag har sovit i en 90 säng hela veckan inte kul! jag har annars haft det helt okej vädret har varit bra det var näst bästa veckan så det känndes ju bra. backarna var hur långa som helst och den längsta var 2113m högt. första dagen så var det lite molnigt så då var topparna högre än molen så man fick åka igenom dom lite coolt (ni fattar mer om ni kollar på bilderna). det finns så mycket att säga men orkar inte ta allt men några saker kan jag ta.
*en av dagarna gick jag och mamma till by medans pappa och stoffe åkte. vi tog en karta för att vi inte skulle gå fel men jag kan ju säga att det gjorde vi verkligen vi gick helt fel, men vi fick se en heldel av österrike iallafall ps. vi hittade till slut men det fanns inget att ha där vilket inte var så kul...
*sen skämde jag bort mig helt och hållet två gånger desutom ena gången på planet med mamma sen i receptionen. det på flygplanet var fett kul jag och mamma skulle kolla vem som hittade flest snygga killar och båda skulle vara med på det. så det kom in 6st killar och satte sig framför då jag jag att en av dom var en femma
L - kolla riktigt noga
han reser sig upp och går på toa
M - okej (höll upp tre fingrar)
L - du vet om att hans kompis såg när du höll upp tre fingrar när han gick förbi?
M - vaaa?! hahahha
L - vi låsas som om det var en lek. så mamma håller upp tre fingara hon med och då går det förbi en kille till haha fett kul var det sen när det andra kille som jag höll upp tre fingrar för kom tillbaka sa hans kompis att jag höll upp tre fingrar när han gick förbi haha fett pinsamt! sen dela vi buss med dom till hotellen och sen till flygplatsen och sen samma flyg hem.
det är okej om ni inte fattar för det var fett kul iallafall tyckte jag.
*annars får man lov att säga att det var en riktig upplevelse jag skulle kunna rekomendera det men bara om du har bra skidor med bra stålkanter för det hade inte jag så det var inte så kul. backarna var rätt isiga men annars helt okej liftarna var fett coola för på vissa då satte man skidorna utanför och gick in och satte sig vilket var skönare än att ta med sig skidorna in sen stå och trängas där inne. och sittliftarna var som soffor att sätta sig i med värme det kan jag säga att det var riktigt skönt. sen hade dom huvar på litftarna men det har jag sätt förut i typ norge men aldrig i sverige vilket suger! nu ska jag packa upp min väska sen ska jag åka och hämta mig älskad katt som jag har saknat så otroligt mycket. så lägger upp bilder när jag kommer hem och efter det ska jag kanske vara med simon! hejsåläng :D
just det min statestik har sjunkigt medans jag varit borta så det tycker jag att ni ska ändra på igen :D

Kommentera inlägget här :